Methode LOS: stoppen in stappen

De Methode LOS bestaat uit 7 stappen in drie fases: voorbereiden, stoppen en volhouden. De stappen loop je in een periode van 7 weken door.

gezellig he rokenIn alle fases is aandacht voor het waarom en hoe van je rookgedrag en voor je motivatie, maar ook voor zaken als gewicht, stress en hoe je kunt omgaan met verleidingen. 

Gedragstherapie en behandelen van verslaving
De kracht van de begeleiding van Bureau Los is een combinatie van gedragstherapeutische begeleiding en behandelmethode van verslaving. Aandacht voor gewoonte en gedrag rondom roken én concrete aanpak van de verslaving. Het beste van twee werelden, afgestemd op jóuw situatie. 

In de Methode LOS maken we onder meer gebruik van gedragstherapie, NLP en Mindfulness. Daarbij houden we het graag leuk en licht: stoppen met roken moet (en kan!) in onze ogen een feestje zijn.

Erkende methode

Vergoedingen zorgverzekeraars

Een stoppen met roken cursus wordt soms (gedeeltelijk) vergoed uit de basisverzekering; vaak is wel het eigen risico van toepassing. We raden aan eerst even te polsen bij de zorgverzekeraar wat de vergoeding is voordat je begint met een cursus.

Meer weten? Bel 06 164 62 527 of mail info@bureaulos.nl

definitief-gestopt-met-roken

Stap 1. Voorbereiden

  • Hoe werkt nicotineverslaving  
  • Hoe verslaafd ben je?
  • Wele hulpmiddelen zijn voor jou geschikt?

Stap 2. Voorbereiden – basis verstevigen

  • Welk type roker ben je?
  • Wat motiveert jou?
  • Welke hulpmiddelen passen bij je?

Stap 3. Actie – Stoppen met roken

  • Ontwenningsverschijnselen
  • Belonen en motiveren
  • Motivatie

Stap 4. Actie – 1 week rookvrij

  • Hoe ga je om met verleidelijke situaties
  • Ontspanning
  • Gewicht

Stap 5. Volhouden – 2 weken rookvrij

  • Een uitglijder - wat nu?
  • Gevoel van gemis
  • Andere gewoontes ontwikkelen

Stap 6. Volhouden – 3 weken rookvrij – "de baas blijven"

  • Valkuilen, irreële en ondermijnende gedachten
  • Motivatie
  • Gedrag

Stap 7. Geslaagd! – 4 weken rookvrij

  • Terugkijken
  • Noodplan maken
  • Vieren!